גדנסק, פולין – כריסטמס קסום בצפון פולין

גדנסק, פולין - טיול כריסטמס בצפון אירופה

הכל התחיל כאשר שמעתי שנפתחו שני קוי תעופה חדשים של חברת Ryan air לפולין, לורוצלאב ולעיר גדנסק. בדיוק חיפשתי טיול כריסטמס קצר שבו אוכל לחוות את אווירת חג המולד באירופה, קפצנו על ההזדמנות ובחרנו בגדנסק.
גדנסק, פולין
גדנסק היא עיר נמל יפייפה בצפון פולין לחופי הים הבלטי, עיר קטנטנה במונחים של פולין (השישית בגדולה במדינה) אך למעשה מליון תושבים גרים בעיר.
הארכיטקטורה באזור המושפעת מהעבר הגרמני (העיר נקראה בעברה הגרמני “דנציג), השקט של העיר השלווה הזו ואווירת הכריסטמס, היוו עבורינו שילוב מושלם לחופשה קצרה ומקסימה.
שלוש הערים שנקראות ה”טרוימיאסטו” הן גדנסק סופוט וגדיניה, הספקנו לבקר רק בגדנסק וסופוט בסופ”ש הקצרצר.

גדנסק - אווירת הכריסטמס בעיר העתיקה

הקסם של גדנסק הוא קודם כל ב”פרומנדה” (טיילת) של העיר. העיר העתיקה קטנטנה ואפשר להקיף את כולה ברגל, שוטטנו בסמטאות המקושטות וברחובות הצבעוניים של העיר היפה הזו.
גדנסק, פולין
גדנסק מתאפיינת בהמון זוגות צעירים סקנדינביים בעיקר, שבאים לבקר בה, חופשה שתקל עליהם מיוקר המחייה שלהם וזאת למרות שגדנסק עצמה לא זולה כל כך ביחס לערי מזרח אירופה.
המשכנו את השוטטות בעיר העתיקה לשוק הכריסטמס המקושט והשוקק בייחוד בערב, לגלגל הענק, לרחוב דלוגה המרכזי ולבית הערייה של גדנסק.
שוק הכריסטמס, גדנסק, פולין
מה שמאוד אהבתי בגדנסק הוא השקט שלה וזאת למרות תנועה ערה של תיירים ותושבים, תחושת פסטורליה בחופשה אורבנית.. בתי קפה צפים, ספינות יוצאות ושבות לנמל המקסים.
ניתן גם לטפס רגלית אל כנסיית סיינט מרי לנוף פנורמי של העיר, לבקר בפארק המקומי ובמוזיאון ה. ניתן גם לנסוע אל טירת מאלבורק ואזור האגמים למי שמגיע ליותר זמן ובעונה פחות קרה.

כדי להמשיך ולא להתחבר לאוכל הפולני בטיולים שלנו בפולין, מצאנו מסעדה אמריקאית בטיילת שנקראת BILLYS, מסעדה בדיוק כמו שאנחנו אוהבים, עם אוכל שאנחנו מצליחים להתחבר אליו בקלות והכי חשוב, מרפסת עם נוף לנמל היפייפה.

סופוט, פולין - השניה במשולש הטרוימיאסטו

המשכנו את הטיול ביום השני עם ביקור בעיר סופוט, וצעדנו על הרחוב המרכזי שנקרא monte cassino. בדרך עברנו דרך הבית המכושף (הבית העקום) ועצרנו לקפה האהוב עליי במזרח אירופה, costa coffee.
הבית המכושף, סופוט, פולין
מהרחוב המרכזי צעדנו על המזח (“מולו”), שהוא גם המזח הארוך באירופה! הגענו בדצמבר בשעות בוקר מאוחרת כאשר קרח דק צבעה את המזח בצבע לבן מקסים. הקרח עדיין הפשיר לאיטו על המזח וגרם לתיירים הצועדים עליו לרקוד מידי פעם בצורה משעשעת, לא נרשמו החלקות משמעותיות 🙂
המזח של סופוט, פולין
המזח בעיר סופוט, פולין
צעדנו לאיטנו במזח ולפתע, נגן רחוב זיהה ככל הנראה את השפה שלנו והתחיל לנגן לא פחות ולא יותר את – התקווה. אנחנו על המזח בסופוט פולין, לצלילי התקווה. צמרמורת.
צעדנו את כל המזח הארוך והמקסים עד לסופו בו ישבנו להפשיר מהקור בקפה מרידיאן ולתצפת על העיר על המזח, ממעמקי הים. מי היה מאמין, דצמבר בצפון אירופה, יושבים ביום שימשי על מזח מול הים.. זה חלק מהקסם של הטיול לגדנסק וסופוט, זכינו לא רק לאווירת כריסטמס אלא לחווית חורף מיוחדת שלא חווינו בטיולים קודמים.
חזרנו מהמזח וירדנו אל חוף הים של סופוט לרגע הקסום של הטיול. על חוף הים הסתובבו להקת ברבורים, שצבעו את החוף בלבן, ביחד עם הקרח שכיסה בחלקו את החוף. זו חוויה ראשונה שלי בחוף ים בקור בקפיא, כאשר על החול עדיין מפשיר לאיטו שלג קל ובצירוף הברבורים, חוויה מדהימה.
חוף בעיר סופוט, פולין
החוף הקסום של סופוט, פולין
המשכנו את הטיול בעיר התוססת (יותר מגדנסק השלווה). הגענו ביום ראשון ולכן ככל הנראה מצאנו הרבה תנועה ואפילו מתחם החלקה על הקרח במרכז העיר, לצד דוכני מזכרות וחנויות רבות.
בתי המלון המרשימים לחופי העיר סופוט הם אטרקציה בפני עצמה, תיירים רבים מגיעים לחופשה רגועה בתוספת הקזינו הענק בעיר ומרכזי ספא במלונות. בסופוט גם מצויים חיי הלילה של האזור. חופשת “בטן גב חורפית” סטייל צפון פולין.
הקסם של גדנסק לטעמי הוא בשלווה שלה. חזרנו בהרגשה כמו לאחר חופשת בטן גב.. גדנסק מיוחדת, וקשה להתעלם מהתמורה הגדולה בטיול המפנק הזה עם טיסה ישירה, מלון מושלם ועיר יפייפה. החוויה של סופוט והברבורים נתנה מימד קסום נוסף לחופשה.

גדנסק - מלון מומלץ

המלון שבחרנו בגדנסק היה מרכזי מפנק ובאמת מושלם, מלון רדיסון בלו, שדרגנו בתשלום לחדר עם נוף לעיר.
עוד על פולין סיפרתי בטיול סופ”ש שופינג בוורשה והטיול הקסום לעיר מהאגדות ורוצלאב.
מוזמנים  להצטרף ל 14,000 עוקבים בעמוד הפייסבוק שלי לטייל בחו”ל בפחות מ-1000 ש”ח עם עוד תכנים על טיולים, על פורטוגל שבה אני גר, רילוקיישן ועוד.