האי קוס

הטיול שלי באי קוס - יוון

דרום האי קוס

יוון כ”כ יפה ומגוונת ובכל זאת, כל פעם מפתיעה אותי מחדש. כשחקרנו את האי קוס חיפשנו נקודה מעניינת ללון בה, שקטה ומיוחדת..ראינו שהאי ממש קטן והכל קרוב בנסיעה ברכב כך שלא כ”כ משנה איפה באי נהיה, בכל מקרה נבקר בכולו. ואז מצאנו את דרום האי קוס, החלק הפחות מתוייר של האי ובדיעבד, החלק היפה ביותר שבו.
יש המון מלונות באי קוס, שווה לכם להסתכל במפה גם על הצפון וגם על הדרום וכך להחליט. המלון שאני לקחתי כנראה בשיפוצים כי הוא לא מופיע כרגע בחיפוש (מלון ניקולאוס..אם ראיתם אותו אז הוא שופץ בהצלחה כנראה).
כדי למצוא מלון באזור דרום האי קוס תסתכלו על המלון המדהים הזה לדוגמא, שראינו בדרך ונשארנו עם פה פעור, הוא נמצא בדרום האי קוס בדיוק בחלק המדהים שאני מדבר עליו בכתבה הזו.
אבל לפני המשך הכתבה, מוזמנים להאזין לפינה שלי בטלויזיה וברדיו בה סיפרתי על האי קוס למוטי פרנסיס! 🙂
האזור כולו בחלק הזה של דרום האי נקרא קאפלוס. ישנה העיירה קאפלוס עצמה שממוקמת גבוה על צלע ההר, מעוטרת בשלל בתי קפה ונוף מהמם, שלל מקומות ללון בהם בקפאלוס על ההר או למטה ליד הים, בסיור ראשון קצר עם הרכב כבר צילמנו והתלהבנו מהחלק הדרומי המגוון.

חופי דרום האי קוס - South Kos Island

אחרי שהתמקמנו במלון יצאנו לטייל ולשחות בחוף הסמוך למלון.
מול החופים אי קטנטן ומקסים שכל הזמן בולט בנוף..חופים, אופנועי ים, אי קטן, שקט, גלים, מזג אוויר נפלא ולקינוח קצת ארכיאולוגיה יוונית מול הים..
לצד האי הקטנטן, אתר ארכיאולוגי מול הים, כולם במרחק הליכה כיפית על הים מהמלון.

חוף פרדייס ביץ' בדרום האי קוס – Paradise Beach Kos Island

הגענו לשיא הטיול..חוף פשוט מטורף בדרום האי..פרדייס ביץ’, חלום, אין מילה אחרת. היה כ”כ כיף שחזרנו גם למחרת. האי שקט, למרות שיש בו ספורט ימי ובננות יוצאות וחוזרות, הגענו עם הרכב, חנינו בחולות וכמה דקות של ירידה ברגל הגענו לאי השקט והמושלם הזה. לפני שירדנו, עברנו בנקודת תצפית עם הרכב, במבט על החוף מלמעלה.
צלילות כזאת של מים לא יצא לי עדיין לראות ביוון, אין צורך לשנרקל כדי לראות את הדגים, מרוב הצלילות רואים אותם בכל מקרה מלמעלה..

צפון האי קוס

למחרת יום גן עדן בפרדייז ביץ’, החלטנו לנסוע צפונה ולגלות בדרך עוד חלקים מהאי. הנסיעה באי פשוטה וקלה, כל פעם לפי השילוט עצרנו בחופים ועיירות. המסקנה הכי חשובה היתה, שכל החופים המזרחיים נראו שקטים וצלולים יותר, והמערביים לעומת זאת, נראו רע יותר ובחלקם היו ממש הרבה אצות וקטע מים כהה מאוד בשפת הים, עד שנכנסים פנימה יותר. מצד שני, ילדים רבים ומשפחות שיחקו בים ובחול ולא נראה שהפריע להם במיוחד. הגענו סוף סוף לצפון האי השוקק, מפוצץ אנשים, בתי קפה, חוף עמוס לעייפה, התקשינו למצוא פיסת חוף או מיטת שיזוף פנויה, אין ספק שזה החלק השוקק והמעניין של האי.

בין מזרח למערב

חשוב לדעת כאשר רוצים לחצות את האי ממזרח למערב בקטע האמצעי של האי שהוא מאוד רחב, האמצע מאוד מאוד הררי ובקטעים שלמים אין מעקות בטיחות. עדיף לסיכום, לנסוע לאורך האי, ולחצות אותו לרוחבו בנקודה הדרומית דוקא.
למרות שהחופים המזרחיים צלולים ושקטים יותר, כמובן מעצם היותם במזרח אין שקיעות, אבל מה שמגניב בדרום האי קוס זה שהקטע הדרומי של האי הוא מאוד מאוד צר, כך שהחוף המזרחי שלנו היה ממש 5 דקות נסיעה ברכב מהחוף המערבי, אז נהנינו גם מהצלילות, וגם קפצנו לראות השקיעות במערב ..מושלם

בחירת מלון באי קוס

בחרנו מלון מושלם בשם Nicolaus בדרום האי, קיבלנו חדר עצום עם מרפסת ענקית ונוף לבריכה ולים. אוכל טעים, אווירה מקסימה, שירות אדיב והכי התפעלתי זה מהמלצרית המזמרת שלדעתי חייב להגיע לדה וויס יוון בהקדם..
המיקום של המלון מושלם חלומי ושקט, כמה צעדים מהבריכה וחצר המלון יורדים לים. בתחילה כשראיתי ילדים קטנים קופצים מהמזח לא הבנתי איך זה אפשרי, עד שראינו שהרדידות של המים כ”כ נוחה, שהיא בעצם הבייביסיטר של ההורים בזמן שהם משתזפים, הסכנה והעומק של המים רחוקים וזה ממש נוח, גם לנו ללא ילדים היה מדהים לטבול בבריכה הרדודה הטבעית והפסטורלית הזו, חוף הים של דרום האי קוס.
כאמור המלון הזה ככל הנראה בשפוצים כרגע אבל כאן תראו עוד מלונות באי קוס,  שווה להסתכל גם על המלון המדהים הזה שממוקם בדרום האי הנפלא הזה.

מגן העדן של קוס בחזרה הביתה

היינו צריכים להחזיר את הרכב לפני הטיסה סביב 9 בבוקר ולתדלק לפני כן, ואז גילינו שבאי קוס מתעוררים מאוחר, לא מצאנו אף תחנת דלק פתוחה עד שבסוף התייעצנו עם מקומי שהפנה אותנו לאחת כזו נסתרת.. גם דוכן ההשכרה אגב היה סגור, שמנו את המפתח בתוך תיבה, בקיצור, הם מתעוררים מאוחר שם 🙂
כאן הסתיימה לה חווית קוס, עוד אי יווני עם טעם אחר, פחות אקשן, יותר חופים מדהימים והכי הרבה, שלווה יוונית קסומה במרחק של שעה טיסה בלבד.

מידע שימושי

מלונות באי קוס,  שווה להסתכל גם על המלון המדהים הזה שממוקם בדרום האי הנפלא הזה.
השכרת רכב – חשוב לדעת שאם טיסת החזור שלכם מוקדם בבוקר, קשה למצוא תחנת דלק פתוחה בשעות הבוקר המוקדמות, האי מתעורר מאוחר.