וליקו טרנובו, הסוד הקסום של בולגריה

וליקו טרנובו היא עיר במרכז בולגריה, הרחק מערי התיירות סופיה ורנה ובורגס. בדרך כלל, מבקרים בה לביקור קצר במסגרת טיול סובב בולגריה, אנחנו החלטנו לנסוע אליה במיוחד ולחוות מה יש לה להציע, הופתענו ובגדול!
וליקו רחוקה כ-4 שעות נסיעה מכל אחת מהערים אליהן ישנה טיסה ישירה מישראל: סופיה, ורנה ובורגס. אין ספק שזה מסע מפרך להגיע אליה אבל הנופים בצירוף העלויות הכל כך זולות של הטיול הזה היו ממש שוות כל רגע.
נחתנו בסופיה בולגריה שאנחנו כל כך אוהבים, בפעם השלישית. את הפעמיים הקודמות הקדשנו לסופיה אך הפעם נחתנו בה כתחנת מעבר בדרך אל וליקו הרחוקה, 4 שעות נסיעה חיכו לנו, לקחנו רכב משדה התעופה ויצאנו לדרך הארוכה והיפה, 4 שעות של צבעי שלכת מהממים בתוספת מזג אוויר נפלא שעזר לנו להעביר את הנסיעה בשלום וללא גשמים.
שלכת בבולגריה

וליקו טרנובו - אטרקציות בעיר

כאחת מהערים העתיקות בבולגריה, הבתים בעיר הזו בנויים על שלוש גבעות, על אחת מהן, נמצאת האטרקציה העיקרית – מצודת צארבץ, מצאנו את החומה הסינית הקטנה של בולגריה! 🙂
מצודת צארבץ, בולגריה
טיפוס על המצודה של בערך שעה נטו, יביא אתכם עד הפיסגה. מומלץ להקדיש כמה שעות למצודה ולהנות מהנופים שבדרך. בעלייה למצודה חדרים קטנים ומבוכים של עתיקות בהם תמצאו חליפות אבירים ופריטים עתיקים. אז החלטנו לכבוש את הפיסגה של מצודת צארבץ, ועוד בשלכת.
הגענו על וליקו בשעת לילה מאוחרת ולמחרת התעוררנו לבוקר הראשון והערפילי, לנוף מושלם מהחדר, נוף פנורמי למצודת צארבץ המרשימה! מדקה לדקה הערפל החל מתפזר לכבודינו.
מלון בבולגריה
ירדנו למטה אל עבר המצודה כדי להתחיל את המסע (הקצרצר) לפיסגה, כל זה צעדים ספורים מהמלון..בחירה מושלמת! התחלנו את הטיפוס והעלייה אל מול הנופים הצבועים בצבעי שלכת ומייד עלתה לי ההשוואה, זו בעצם החומה הסינית הקטנה של בולגריה 🙂
מצודת צארבץ, וליקו טרנובו
הטיפוס על מצודת צארבץ מהנה עם מבוכי החדרים במצודה והנוף הנשקף מהם, העלייה והשבילים מסודרים וקלים לעלייה, כאשר בדרך מציעים המקומיים לתיירים לענוד את חליפות האבירים.
מצודת צארבץ, בולגריה
הגענו אל הפיסגה ומצאנו בה נופים שוויצריים בסטייל בולגרי ובצבעי השלכת, פסטורליה, אוויר קריר ונפלא. במעלה המצודה מצאנו חנות מזכרות מדליקה כדי שחלילה לא ניפרד מוליקו בלי איזה כוס או מחזיק מפתחות 🙂 הטיפוס בקצב איטי ארך כמה שעות, בתכנון הטיול חצי יום בהחלט מספיק לחוויה של המצודה.
וליקו טרנובו, בולגריה
המשכנו לטייל עוד בוליקו וגילינו את גבעת הציירים. רובע מקסים מלא סמטאות עתיקות, בתי קפה, חנויות בגדים במחירים המאוד זולים של בולגריה אך הייחוד של הרובע הוא חניות של אומנים שמוכרים יצירותיהם מעבודת יד.
בסמטאות הסתובבו לא מעט תיירים וכל הזמן חשבתי לעצמי שכולם עברו את המסע המפרך אל העיר הזו וכמה זה שווה בעיניי.
גבעת הציירים, בולגריה
נקודת תצפית נסתרת בעיר ממנה נשקף נוף יפייפה. בכל העיר אפשר לנסוע עם הרכב ולסייר רגלית במקומות הרצויים, המרחקים ממקום למקום מצריכים בהחלט רכב.
וליקו טרנובו, בולגריה
מופע האורות היפייפה של וליקו טרנובו נערך בדרך כלל אחת לשבועיים, בשבת. אפשר לרכוש כרטיסים באתר של וליקו טרנובו.

מסעדה מומלצת בוליקו

המסעדה שנחשבת למיוחדת ביותר בעיר נקראת “shtastliveca1”. מסעדה קסומה עם עיצוב מיוחד, אוכל ושירות נפלא.
הזמנו קינוח שחיתות עם השם הנפלא – דת’ אוף שוקולד, 20 דקות תמימות עד שמגיע התענוג הצרוף לשולחן.
מסעדה מומלצת בוליקו טרנובו
וכמה עולה ארוחה זוגית במסעדת יוקרה בבולגריה? 88 ₪ 🙂 אחת הסיבות שאני מכור לבולגריה, אני תמיד נדהם מהמחירים וכמה אפשר לבזבז בטיול אחד ועדיין לצאת בזול מטיול בחו”ל.

מזג האוויר בבולגריה בנובמבר

מזג האוויר בבולגריה בנובמבר היה קר מאוד בלילה (התקרב לאפס) ויחסית נעים במהלך היום, למזלנו ללא גשמים. החורף בבולגריה קר מאוד וצריך לקחת בחשבון שזה עניין של מזל ולהיערך מבחינת ביגוד למזג אוויר קר מאוד.

הגעה מהשדה לעיר

הגעה מהשדה לעיר בסופיה זולה מאוד במונית אך אפשר לנסוע במחיר אפילו יותר זול, למעשה כמעט בחינם. יש לי עבורכם קופונים של 9 אירו מתנה לנסיעה באובר, מיי טקסי או אפליקציית בולט

מלון מומלץ בוליקו טרנובו

אנחנו בחרנו את מלון Studio שהנוף שלו היה עוצר נשימה. חשוב לדעת שבמלון אין מעלית, לנו העובדה הזו לא הפריעה והחוויה היתה פשוט נפלאה.
כדי לתכנן את הטיול לטעמי מומלץ לקחת את הלילה האחרון דוקא בסופיה (ראו מלונות בסופיה), ושני לילות ראשונים של הטיול בוליקו טרנובו (ראו מלונות בוליקו טרנובו). הסיבה היא גם כיוון שהנחיתה בסופיה היא בדרך כלל בבוקר (עם וויז איר לדוגמא) והחזור מוקדם מאוד בבוקר ומצריך לילה אחרון בסופיה.
הטיול לוליקו טרנובו היה מקורי, זול, עם נופים מהממים וחוויות כיפית כמו הטיפוס על מצודת צארבץ. טיול נפלא הכולל גם שכרת רכב וכל הטוב הזה בפחות מ-1000 ש”ח! נפלא כיפי ומומלץ.
מוזמנים להצטרף ל 14,000 עוקבים בעמוד הפייסבוק שלי לטייל בחו”ל בפחות מ-1000 ש”ח עם עוד תכנים על פורטוגל, רילוקיישן וחופשות זולות, עד שנחזור לטייל: