האי קורפו

האי קורפו ביוון - תאילנד במרחק שעתיים טיסה

האי קורפו ביוון , אחד האיים הכי היפים ביותר ביוון, יש אומרים היפה ביותר.
לגונות מרהיבות, הפלגות לחופים יחודיים עם צבע מים מטורף וחולות לבנים, עיר עתיקה בסגנון איטלקי והרבה טבע, ירוק, ואתגרים רגליים, כל זה חוץ מכמובן, בטן גב והרבה אוכל, האי קורפו הוא פשוט אי מושלם.
הגענו על קורפו היפה אל מלון קורפו הולידיי פאלאס, סיפרתי בכתבה כאן על החוויה שלנו במלון והמלצות סביב המלון.

בירת האי קורפו - קרקירה (KIRKIRA)

ביום הראשון הכרנו את KIRKIRA -עיר הבירה של האי קורפו, העיר העתיקה. בגלל הקירבה היחסית לאיטליה מרגישים לגמרי ניחוח איטלקי בקורפו ובייחוד בעיר העתיקה. המרפסות והחלונות, נותנים תחושה של טיול בנאפולי, אבל ביוונית..

צפון האי קורפו - קאנל דה אמור ביץ'- Canal D Amour Beach

יצאנו לטיול ראשון מחוץ לקירקיה, נסענו אל הקצה הצפוני של האי קורפו שם ניווטנו (עם וויז) אל – Canal d Amour beach. הגענו אל הלגונות המרהיבות.. האגדה אומרת, שמי ששוחה מצד לצד בחוף הזה ימצא את האהבה שלו, אם תהיתם אז למרות שכבר מצאנו, היינו חייבים בכל מקרה לשחות : )
שחייה כיפית בים מדהים וצלול לצד הלגונות, בתי קפה צמודים, מוסיקה כל הזמן, מיטות שיזוף ליד הלגונות ונופים מטורפים, כיף אמיתי. לא פלא שתיירים רבים גם לנים באזור הצפוני, בדרך ראינו הרבה בתי מלון פזורים באזור.
בתוך הלגונות גילינו מערות מים, עם המון שלטים שאסור לשחות בתוכן ואסור לקפוץ מעליהן לתוך המים, השלטים, לצד המציאות 🙂

הפנינה של האי קורפו - פלאוקסטריצה - paleokastritsa

וכאן אנחנו מגיעים לשיא של הטיול באי קורפו, פלאו קסטריצה, וואו! איזה מקום! וכשמגיעים למעגן זה בעצם רק ההתחלה של היופי שיש במקום הזה.
לפלאו קסטריצה הגענו ברכב תוך נהיגה קצרה מקירקיה ובלי יותר מידי עליות ומורדות (בשונה מהניסעה לצפון ולמבצר שהיה הררית יותר), הדרך מציגה את התמצית של קורפו, אי יווני הררי, כפרי עם חופים מושלמים ומיוחדים. כדי להתחבר לניחוח האיטלקי של קורפו היינו חייבים לטעום מהפיצריה המקומית הסמוכה למעגן..לפני שיצאנו להפלגה. אני משוכנע שהפיצה היתה קצת יותר טעימה מהרגיל רק בגלל הנוף המושלם 🙂
משם סוף סוף הגענו לשיא, הפלגה לחוף מבודד, כאשר דוקא מבין ארבעת האופציות שהיו (חלק מההפלגות מבוטלות כאשר ישנן רוחות חזקות מידיי לאותו כיוון), בחרנו בחוף – ROVINIA ותוך כמה דקות כבר היינו על ה taxi boat, ממש כמו בתאילנד!
מסגרת השייט הקצר יש עצירה ב CAVES עם תופעות טבע יחודיות, מדהים! ה”עין הכחולה” גורמת למים לשנות את הצבע בתוך המערה, רואים את הדגים כמו בתוך אקווריום עם פנס כחול, ואת כל זה הטבע יצר..
תוך כמה דקות הגענו סוף סוף לחוף המבודד המדהים, יורדים מהסירה (ישר לתוך המים, תשמרו על המצלמה והטלפון באוויר) אפשר להגיע גם עם רכב לחלק מהאיים המבודדים כמו רובינייה, או בירידה רגלית , אבל העניין של הסירה והמערות מאוד מוסיף לחוויה, לגמרי תחושה של תאילנד במרחק שעתיים טיסה, אז שווה לדעתי בדרך הזו. אפשר להשאר שם כמה שעות (מסכמים עם נהג הטקסי בואט והוא חוזר בזמן לקחת חזרה לפלאו קסטריצה..) , רצוי להגיע בשעה סבירה כי אחר הצהריים כבר מתחילות רוחות ויוצאות פחות סירות אם בכלל. פלאו קסטריצה זה מקום מטריף בפני עצמו עוד לפני ההפלגה לאיים, החוף מעט המוני באוגוסט אבל מלא בתי קפה ומקום ממש מגניב. בכל מקרה חשוב לציין שהאיים האלה שקופים ונקיים בכמה רמות מעל חופי קורפו עצמה, לדעתי זה השיא של קורפו.

המבצר של האי קורפו

ביום השלישי לטיול החלטנו לנסוע לחוויה קצת שונה מהעיסוק הקלאסי של חופשת בטן גב – במקום שחייה ואוכל – טיפוס על מבצר גבוה, האמת, אחלה דרך להוריד קלוריות אחרי הארוחות במלון..
הפיתולים ברכב בעליה למבצר קצת מחסירי פעימה, לידיעת הנהגים, אבל היה שווה להגיע.. ככל שהתחלנו לטפס הנוף שגלה לעינינו היה מהמם, כחול של הים, הרים גבעות והמבצר המקסים והקטן למעלה..
מרחוק זה היה נראה כמו טיפוס מאוד גבוה אבל תוך עליה רגלית קלילה יחסית הגענו לפיסגה. הלחות היתה נמוכה למרות שהיה שיא אוגוסט לא היה חם במיוחד בביחוד שככל שעולים למעלה בתוספת הרוחות המנשבות, היה ממש נעים.. אתגר רגלי חמוד ומקסים, לכבוש פיסגה גם היא לאחר בקושי מאה מדרגות, עדיין מרגיש קצת אוורסט יווני 🙂
אחרי הטיפוס על המבצר המשכנו לייעד קרוב ומקסים שנקרא – CAPE DRASTIS, גם כאן מדובר באתגר רגלי להסרת קלוריות, ירידה של כחצי שעה עד שמגיעים למטה לחוף המיוחד, ויתרנו הפעם, ראינו רק מלמעלה את היופי את היופי של החוף המיוחד הזה וגם עברנו בדרך בכפר יפייפה.

האי הקטנטן ליד חוף קורפו טאון

אחרי יום מדהים במבצר ובקייפ דרסיס חזרנו למלון ולקירקירה היפה, ולקורפו ביץ’, החוף המרכזי שנמצא במלון הולידי פאלאס, אל החוף יורדים עם רכבל ומשם ברגל תוך כמה דקות מגיעים אל האי הקטנטן של קורפו.

המראות ונחיתות, אטרקציה מקומית

מאוחר יותר, יצאנו לבית קפה והבנו מהר מאוד שלשבת בבית קפה שצופה להמראות ונחיתות בקורפו זו אטרקציה מקומית חביבה, ויפה במיוחד בשקיעה. הנחיתות כל כך יפות ועוד יותר כאשר השמש שוקעת, ולמעשה כל בית קפה שצופה לשדה התעופה (שנמצא ממש מרכז העיר) מהווה לוקיישן מדהים לחובבי צילום, בכלל הקירבה של שדה התעופה למרכז העניינים מספקת עניין רב.

בחירת המלון

המלון שבחרנו היה קורפו הולידיי פאלאס, מלון 5* פשוט מדהים, מיוחד ומקסים שנמצא סמוך מאוד לאי הקטנטן של קורפו ומסלול נחיתת המטוסים שמהווה אטרקציה מקומית.

הפסקה לקפה

קפה, בקשו את המשקה -..FREPE ! שזה בעצם השיבוט היווני לקפה קר אצלנו, מוקצף במרקם מדהים..נקרא בתפריט גם GREEK COFFEE. מגניב גם למי שלא צורך חלב ,טעים כמו שייק עתיק קלוריות למרות שהוא יכול להיות מוגש ללא חלב וללא סוכר. ממש טעים ומפיג את החום של כל אי יווני 🙂
למרות חמישה ימים בקורפו לא הספקנו הרבה דברים.. נסיעה לדרום, קפיצה לאלבניה הסמוכה ועוד הרבה חופים יחודיים..אנחנו עוד נחזור בטוח..קלימרה!​

מידע שימושי

מלון קורפו הולידיי פאלאס 5* והחוויה שלנו בכתבה כאן
עוד מלונות בקורפו באזור קואפו טאון
הגעה מאזור המלונות לעיר העתיקה קורפו טאון (קרקירה):
אפשר להגיע במונית (18-12 אירו) או באוטובוס שמגיע כמעט לכל מקום ועולה 1.5 אירו.
אטרקציות:
pantokrator
jumbo
corfu town
יש לי 5 אירו קופון לאובר להעניק לכם בהגעה מהשדה לעיר בכתבה על אובר מיי טקסי ובולט (מבין שלושתם להבנתי בקורפו רק אובר עובד).
מוזמנים לעקוב אחר העמוד שלי שנקרא לטייל בחו”ל בפחות מ-1000 ש”ח ובו אני חולק טיפים זולים ומספר על פורטוגל המדהימה שבה אני גר !