האי רודוס

מרודוס ועד לינדוס - טיול קיץ יווני קצרצר

האי רודוס ביוון, אולי האי האהוב ביותר על הישראלים ולא בכדי. הגענו פעמיים אל רודוס, לשני סופ”ש רצופים, שישי שבת ומייד אחר כך שוב שישי שבת.. אני חושב שהתושבים עצמם היו קצת בהלם כשראו אותנו שוב ברודוס אבל התרגלתי, ככה זה כשאתה מכור חו”ל רציני 🙂
הספקנו לטעום לא מעט ממה שיש לאי רודוס ובעיקר לתור את חופיו.. מהעיר רודוס, דרך פליראקי ועד לינדוס.. לנסוע באי מצד לצד לוקח בסך הכל שעה, שעה של כל טוב! החופים לאורך האי צלולים ומיוחדים ומאוד שונים אחד מהשני.
חלקם פרושים כמפרצים קטנים וסודיים או דוקא רצועות חוף ארוכות בצבע מדהים. במרכז האי יש גם היצע של אטרקציות למשפחות ובקצה השני של האי גילינו את לינדוס שהיא וואו אחד גדול.

בירת האי רודוס - העיר רודוס (Rhodes)

העיר רודוס היא בירת האי, מלאה עתיקות, ארכיאולוגיה וכמובן מגוון עצום של בתי מלון מיוחדים, אין מי שלא ימצא את עצמו ברודוס. אי אפשר לסיים ביקור ברודוס מבלי לשוטט בעיר העתיקה שלה וב- Sokratous, השדרה המרכזית. בתי קפה, מסעדות, חנויות, דוכני מזכרות וכל זה בניחוח יווני מול הים התכול.
כמעט בכל חוף תמצאו אטרקציות ימיות רבות וגם הפלגות לאיים קטנים סמוכים.
עוד שכונה שכדאי להכיר היא שכונת איקסייה  (Ixia), בשכונה זו מלונות רבים וגם בית חב”ד. השכונה מקסימה ומרוחקת מספר דקות נסיעה מהעיר העתיקה ויכולה להיות מיקום מצויין ללינה באי, אנחנו בחרנו באיקסייה במלון דירות יפייפה ומיוחד (קישור בתחתית הכתבה).
אחרי שטיילנו בעיר העתיקה ובחופי העיר רודוס החלטנו לתור את האי לכל אורכו והשכרנו רכב.. אבל עם כבר רכב אז למה לא כזה מושלם? התענוג – 90 אירו ליום 🙂
השכרת רכב ביוון

מרכז האי רודוס - פאלירקי- Faliraki

הגענו אל פאליראקי לעת ערב ובדיוק כאשר העיירה התכוננה למשחק מונדיאל. השדרה המרכזית בעיר התמלאה עד אפס מקום עם תיירים מכל המדינות ותפסנו ממש את השולחן האחרון בכל השדרה.
החופים של העיירה צבעוניים ויפים, קיימות באזור אטרקציות רבות למשפחות, פארק מים גדול, מלונות ורזורטים. העיירה השקטה בהחלט מקסימה ואפילו מרגישה קצת יותר באווירה של חופשה לעומת רודוס שיותר עמוסה ומתויירת.
פאלירקי, האי רודוס

הפנינה של האי רודוס - לינדוס - Lindos

אמנם שמענו רבות על לינדוס אבל המציאות עלתה על הציפיות. לינדוס היא עיירת חובה באי רודוס, נכון, זה מצריך נסיעה של כשעה ברכב אבל כל כך שווה והאמת שזה ממש חלק מהכיף באי הזה, מעבר לבטן גב, לגלות את הסודות שלו ולחוות חופים ממש קסומים.
אחרי נסיעה קצרה, מתקרבים אל לינדוס וכבר מבחינים בחופים מהממים, מלונות בנויים על צלע ההרים עם בריכות “אין סוף” קטנטנות והכחול של הים מדהים מדהים.
לינדוס, האי רודוס, יוון
הגענו על לינדוס והחלטנו להיכנס לטבול בלינדוס ביץ’, החוף המפורסם של לינדוס. הדרך כל כך יפה, התקרבנו עוד ועוד אל החוף ובדרך עצרנו בדרך בנקודת תצפית מאולתרת כי הנוף פשוט מושלם, שווה לעצור קצת לפני שמגיעים.
לינדוס, האי רודוס
כשמגיעים אל אזור החוף יש שלט גדול שמורה לרדת למטה אל החוף. הירידה תלולה וצפופה מעט לרכבים. סוף סוף הגענו אל החוף המקסים, החוף ניצב למרגלות נוף מצודת האקרופוליס של לינדוס, המקדש למעלה והבתים הלבנים הללו כל כך קסומים בנוף של לינדוס.. מושלם.
לינדוס, האי רודוס, יוון
חוף לינדוס ביץ', האי רודוס
לאחר ששהינו מספר שעות בחוף המשכנו עם הרכב לכיוון הקצה של האי כדי לגלות עוד וממש במקרה גילינו מפרץ מהמם ונסתר, הוא נמצא בגובה נמוך משמעותית מהכביש כך שכמעט ולא מבחינים בו מהדרך, עצירת חובה, מדובר במקום לטעמי הכי יפה באי רודוס.
מפרץ סיינט פול, האי רודוס
ברודוס עוד כפרים קטנטנים רבים לאורך האי, עמק הפרפרים, דרום האי ועוד חופים רבים ויפים שלא הזדמן לי לבקר בהם, כנראה שצריך כמה ביקורים ברודוס כדי להספיק הכל, סיבה מצויינת לחזור שוב 🙂

בחירת המלון

המלון שבחרנו היה מלון דירות מושלם בשם וילה דה מארה. מעבר למלון דירות, בבריכה המרכזית שלו היא גם פאב מקומי בערבים ולכן תמיד יש מוסיקה נעימה באווירה רגועה בערב. אבל השוס הוא בכך שלחלק מהדירות יש בריכות פרטיות, פינוק מושלם לזוגות או משפחות.
ערוץ הטיולים בזמנו אהב את התמונה שלי ושיתף אותה בעמוד שלהם 🙂

הפסקה לקפה

בכל פעם שאנחנו מגיעים ליוון אנחנו חייבים לשתות את הקפה המגניב והטעים שלהם שנקרא “פרפה” (frepe) או פשוט “גריק קופי”, סוג של קציפת אספרסו, עם חלב או בלי, גירסה של קפה קר אבל יווני וצונן לימי הקיץ, טעים ממש.

הפסקה לקניות

איך אפשר בלי להזכיר את החנות האהובה ביותר על ישראלים באירופה? ג’מבו 🙂 מדובר בחנות כלבו ענקית וזולה בטירוף שבאמת הבעיה היחידה בה זה שאין סיכוי שתצאו משם עם קניות בפחות מ 200 אירו (שהם כמעט אלף ש”ח) 🙂 אבל ברצינות, כל פעם שביקרתי בחנות הזו ביוון ובולגריה יצאתי עם קניות ממש ממש שוות של צעצועים, כלי בית, מתנות ופשוט ה כ ל ובזול ממש.
חנות ג'מבו ביוון

כתבות בלוג נוספות על יוון

כדי להמשיך ולחלום ביוונית, הנה כתבת בלוג הכי מפורטת שתמצאו על האי קורפו המדהים וגם מלון מומלץ בקורפו עם חוף פרטי, וכתבה מפורטת לא פחות עם קטעי וידאו מדרום האי קוס.

מידע שימושי

מלון מומלץ עם בריכות פרטיות
מלון וילה דה מארה
מלונות באי רודוס לפי אזורים
מלונות באזור העיר העתיקה של רודוס
מלונות באזור פליראקי
מלונות באזור לינדוס
הגעה משדה התעופה אל העיר העתיקה
במונית (20-25 אירו), באוטובוס שמגיע כמעט לכל מקום ועולה 1.5 אירו אבל הכי משתלם לטעמי באובר (קופון לאובר בכתבה על אובר).
אטרקציות:
פארק מים (פאלירקי)
jumbo (ה-אטרקציה לטעמי) 🙂
העיר העתיקה ברודוס
לינדוס
עיירות בין רודוס ללינדוס (פאלירקי, השדרה המרכזית והחוף)